עו"ד לענייני ומשרד הפנים בחולון בת ים

משרד עורכי דין לענייני הגירה ונשרד הפנים בחולון בת ים ממוקם בת"א ונותן שירות משפטי למתדיינים בפני לשכת משרד הפנים בחולון, הממוקמת שדרות ירושלים 164, חולון, 5882758. המשרד מתמחה בהסדרת מעמד בין היתר מכוח אזרחות וזכאי שבות, בני זוג, הן מכוח חיים משותפים והן מכוח נישואים.

 

הסמכות של משרד הפנים בחולון בת ים  ובכלל

 

בבר"מ 8707-19 טינה לופז נ' רשות האוכלוסין וההגירה משרד הפנים (נבו, 15.10.20), פסק בית המשפט העליון כי  הסמכות הרחבה של שר הפנים ליתן אשרות ורשיונות לכניסה ולישיבה בישראל למי שאינם אזרחי המדינה או עולים לפי חוק השבות (פס' 22-21 לפסק הדין) הינה כדלקמן:"נקודת המוצא בחוק הכניסה לישראל היא כי מי שהוא אינו אזרח ישראלי או שאינו בעל אשרת עולה או תעודת עולה, יהיו כניסתו לישראל וישיבתו בה על פי אשרה ורישיון ישיבה לפי הוראות החוק (סעיף 1). שר הפנים הוא הגורם שהוסמך בחוק לתת אשרות ורישיונות ישיבה, והלכה עמנו כי בהפעלת סמכויותיו אלו מסור לו שיקול דעת רחב, הנגזר מעיקרון הריבונות של המדינה … כאמור המדינה מוסמכת ורשאית לקבוע מי הם הזרים שיבואו בשעריה וישהו בתחומיה, והיא גם רשאית להרחיק משטחה זרים כאשר הם שוהים בה ללא היתר. חוק הכניסה לישראל קובע בסעיף 13(א) כי מי שאינו אזרח ישראלי או עולה לפי חוק השבות, ונמצא בישראל ללא רישיון ישיבה, הוא "שוהה שלא כדין" אשר יורחק מישראל בהקדם האפשרי. הוראה זו קובעת כי ככלל, תוביל שהייה בלתי חוקית להרחקה מן הארץ, אולם כחלק משיקול דעתו של שר הפנים רשאי הוא לקבוע כי זכות מוגנת של הפרט או אינטרס חברתי אחר גוברים על האינטרס הציבורי בהרחקתו של שוהה שלא כדין, ומצדיקים ליתן לו רישיון לשהייה בארץ חרף שהייתו הבלתי חוקית…."

 

כמו כן עצם הנישואין לאזרח ישראלי אינם מקנים מעמד או זכות ישיבה בישראל, לבן הזוג הזר ואף אין בעצם הנישואין כדי ללמד בהכרח על כנות הקשר של בני הזוג. כך למשל, בעע"ם 4614/05 מדינת ישראל נ' אבנר אורן (נבו, 16.03.06), נקבע כי נישואין אינם מקנים זכאות  ןעוד הוסיף בית המשפט הנכבד כי "קשר הנישואין, כשלעצמו, מהווה אך ורק נקודת מוצא ראשונית מאוד לבחינת כנות הקשר הזוגי" (ראו גם בג"ץ 2355/98 ישראל סטמקה נ' שר הפנים (נבו, 04.05.99); ולעניין שיקול הדעת הרחב המסור לרשות בהקשר זה ראו עע"מ 5983/16 פלוני נ' משרד הפנים – רשות האוכלוסין וההגירה לשכת חיפה, פסקה 10 (נבו, 10.5.2018)).

 

עו"ד לענייני משרד הפנים בחולון בת ים

משרד עורך דין לענייני הגירה, הוקם על ידי עורך דין מורן לוי ולמשרד סניף ראשי בעיר ת"א יפו המורכב ממחלקות הגירה מגוונות וממספר של עורכי דין ושותפים בעל וותק של עשרות בשנים, אשר ילוו אתכם החל מרגע הגשת הבקשה למעמד וכלה בהגשת ערר פנימי וערעורים על משרד הפנים.

 

ניתן לתאם פגישת ייעוץ משפטית ללא עלות, על ידי מי משתופי משרדנו