ויזת זוגיות עם בני זוג מסודן או אריתראה

ויזה זוגיות עם בני זוג מסודן או אריתראה

 

אזרח או אזרחית ישראלית שמצאו אהבתם עם אזרח סודן, או אזרח אריתראי והשניים חיים יחד כבני זוג, בין נשואים, ובין שאינם נשואים, להסדיר את מעמדו של בן הזוג הזר ולשדרג את מעמדו לויזת מסוג ב/1 או א/5, תושב קבע ואף מתן אזרחות לאזרח סודן או אריתראיה. כך ממשץ

 הגשת בקשה לויזה זוגית

לצורך כך על הישראלי, להגיש בקשה להסדרת מעמד ומיד לאחר מכן עוברים בני הזוג מבחנים לבדיקת כנות הקשר, כדי לוודא שאכן מדובר בקשר זוגי וכן, ולא בקשר אך למטרות הגירה. לצורך כך בני הזוג נכנסים להליך מדורג, בן מספר שנים, לקבלת מעמד בישראל, במסגרתו נבדקים נתוני בן הזוג הזר, וכן נבדקת כנות הקשר לאורך מספר שנים.

 

המצאת מסמכים

למרות זאת, רשות ההגירה עלולה להקשות על בני הזוג לפתוח בהליך המדורג כדי להסדיר את מעמדו של בן הזוג הזר בישראל, כיוון שישנם קשיים להביא מסמכים מאריתראה ומסודן לשטחי ישראל.

 

מבקשי מקלט המעוניינים לפתוח בהליך המדורג

מבקש מקלט המצוי ביחסי זוגיים עם אזרחית ישראלית, ככלל, יתקשו להמציא את מלוא המסמכים הנדרשים ולכן על מבקש מעמד להגיש שתי בקשות במקביל: הן בקשה להסדרת מעמד מכוח הקשר הזוגי עם האזרח הישראלי, על פי סעיף ג.3.ב. לנוהל הקובע כי "ככל שהנתין הזר הינו מבקש מקלט אשר בקשתו למקלט מדיני הוגשה טרם הגשת הבקשה למעמד מכוח נוהל זה ואשר טרם הוכרעה (יחולו התנאים כפי שיפורט להלן בסעיף ד.11 לנוהל זה".

 

סעיף ד.11 קובע כי מבקש מקלט אשר בקשתו למקלט מדיני טרם הוכרעה, אזי- ככל שלא יעלה בידיו להמציא את מלוא המסמכים כנדרש ע"י הרשות- תחל הרשות את הטיפול בבקשתו בהתאם למסמכים שהומצאו. סעיף 4 מוסיף וקובע כי היה ותידחה הבקשה למקלט מדיני- יידרש המוזמן להשלים ולהגיש את כלל המסמכים הנדרשים על פי הנוהל תוך 6 חודשים ממועד ההכרעה בבקשה למקלט מדיני, כאשר לצורך המצאת המסמכים יש להעניק למבקש המדורג רישיון ב/1 מחוץ להליך וניתן להאריך תקופה זו בשישה חודשים נוספים, ובלבד שמנהל הלשכה השתכנע כי נעשו מאמצים על ידי המבקש להמצאת המסמכים. היה והתקבלה הבקשה למקלט מדיני וניתן למבקש רישיון מסוג א/5 יימשך הטיפול על פי הנוהל ללא דרישה להמצאת מסמכים, תוך קיזוז התקופה בה שהה המוזמן ברישיון ב/1 בהליך המדורג, ובכפוף לבדיקות הקבועות בנוהל זה, ובכללן בחינת מרכז חיים, כנות קשר ועמדות גורמי הבטחון.

 

ייצוג משפטי

 מצויים בזוגיות עם אזרח אריתראי או אזרח סודני?

ייצוג משפטי על ידי עורך דין לענייני הסדרת מעמד, המכיר את החוק והנהלים של משרד הפנים על בורים, יועיל לעם בהגשת בקשה יסודית ואישורה, לרבות הגשת ערר פנימי במקרה הצורה או ערר לבתי הדין לאוכלוסין והגירה. ניתן לתאם פגישת ייעוץ ללא עלות עם מי מעורכי דין ממשרדנו שיבנה עבורכם בקשה מתאימה וניהול ההליך המינהלי והמישפטי.