בתי הדין לאוכלוסין והגירה

בתי הדין לאוכלוסין והגירה במשרד המשפטים פועלים כערכאות עררים וערעורים  על החלטות שהתקבלו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה או על ידי משרד הפנים לרבות אך לא רק, בענייני כניסה, שהייה, ישיבה או יציאה מישראל בענייני אזרחות, או בענייני ביקורת של משמורת של שוהים בלתי חוקיים שהופעלו כנגדם אמצעי אכיפה והוצא כנגדם צו הרחקה וגירוש מישראל.

בתי הדין לאוכלוסין והגירה מחולקים לשתי יחידות שיפוטיות, כדלקמן:

 

בית הדין לעררים

דן בין היתר בהסדרת מעמדם של בני זוג זרים נשואים או ידועים בציבור של אזרחים ישראלים, בדיני ההליך המדורג, אזרחות ומעמד, תושב קבע, הסדרת מעמדם של קטינים נלווים לבני זוג זרים של ישראלי, פקיעת תושבות והשבתה, אשרות/ויזה עבודה של עובדים זרים, בקשות למתן מעמד של פליט ומבקשי מקלט, עררים על בקשות מקלט, מתן מעמד בישראל מטעמים הומניטריים כללים או מעתן מעמד להורה קשיש ובודד של ישראלי, הסדרת מעמד ש לקורבנות אלימות במשפחה, בקשות להארכת אשרת עבודה של עובדים סיעודיים מטעמים הומניטריים, עיכוב הרחקה/גירוש מטעמים רפואיים, החלטות ממשלה בנושא ילדי זרים ועוד.

 

בית הדין לביקורת משמורת

בית הדין לביקורת משמורת בוחן את חוקית ההחזקה במשמורת של שוהים בלתי חוקיים שהופעלו כנגדם אמצעי אכיפה והוצא כנגדם צו הרחקה וגירוש מישראל כאמור לעיל,  על פי חוק הכניסה לישראל  ולבית הדין הסמכות להורות שחרור בערובה של שוהים בלתי חוקיים  בהתאם לחוק הכניסה לישראל, תשי"ב-1952. כמו כן הרואה עצמו נפגע מהחלטה של בית הדין לביקורת משמורת יכול הוא לערר על ההחלטה בפני בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים.

 

ייצוג משפטי בפני בתי הדין לאוכלוסין והגירה

פנייה למשרד עו"ד דניאל כפיר ועו"ד מורן לוי מבטיחה יעוץ מקצועי וליווי אישי ע"י צוות עורכי דין, הבקיאים בניואנסים ובדרישות דיני ההגירה והאוכלוסין בישראל על ידי הגשת ערר בפני יחידות בתי הדין השונים וקבלת מעמד בישראל באמצעות ייצוג משפטי ואישי ללא פשרות וללא לאות עד להשגת התוצאה הרצויה.

פנו לתיאום פגישה ללא עלות לבחינה משפטית מעמיקה של עניינכם