הגשת ערר על החלטות סירוב של רשות האוכלוסין וההגירה, לאחר שנדחתה גם בבית הדין לעררים, נתנת לערערו לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים. בדר״כ בית המשפא יבחן את טענות הצדדים, ויכול להחליט כיבנסיבות העניין יש מקום להתערב בפסק דינו של בית הדין לעררים ולהחזיר את עניינם של המערערים לבחינה נוספת על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, לדחות את הערר או לקבל אותו במלאו.
אכן לרשות האוכלוסין וההגירה על ידי שר הפנים שיקול דעת רחב במתן מעמד בישראל ועל המערערים מוטל הנטל להוכיח כי מדובר בקשר כן ואמתי וכל שבראיונות הזוגיים שנערכו למערערים ומהמסמכים שהוצגו יעלו תהיות, וסתירות בדבר כנות הקשר הזוגיֿ הרי שתיק המעמד של בני הזוג ייסגר- ככל ומדובר כאמור בתהיות שיש בהן כדי לבסס את המסקנה שאין מדובר בקשר כן ויציב. אולם ככח ולבני הזוג יש הסבר סביר לסתירות וטענות משפטיות נכונות הרי שתתקבל הטענה כי מדובר בדבר שעליו ניתן לבסס מסקנה בדבר אי כנות הקשר.
עורך דין לענייני משרד הפנים
למרות שבדרך כלל בית המשפט לעניינים מנהליים לא יתערב בקביעותיו של בית הדין לעררים, אשר מתאפיין במקצועיות ובמומחיות בתחומי עיסוקו ויש להביא זאת בחשבון בעת בחינת ערעור על ולמרות שכידוע, שיקול הדעת הנתון לצשרד הפנים בעניינים הנוגעים להענקת רישיונות ישיבה הינו רחב ובימ"ש אינו נוהג להתערב בו עם זאת, החלטת הרשות אינה חסינה מפני ביקורת שיפוטית וטעיות ותמיד ניתן להגיש ערעור. זיכרו החלטת הרשות בעניינכם, אינה סוף דבר.
ניתן לקבוע פגישת ייעוץ משפטי ללא עלות במשרדנו העוסק בתחום ההגירה לצורך בחינת הגשת ערר על משרד הפנים ובחינת סיכויי הערעור על בתי הדין לאוכלוסין והגירה.