כידוע, בטרם כניסה להליך המדורג וקבלת אשרה לבן זוג של ישראלי, על בני הזוג לעבור ראיון זוגי במשרד הפהים- ״ראיון כנות קשר״, וכבר עתה יודגש כי, מבחנה של הביקורת השיפוטית על החלטת הרשות המינהלית הוא מצומצם כך שתפקידו של בית הדין הוא לבחון את תקינות המעשה המינהלי ולוודא שהרשות פעלה בגדרי סמכותה ומשיקולים ענייניים וכי החלטתה מצויה במתחם הסבירות ואין הוא שם עצמו בנעלי הרשות המינהלית, היינו רשות האוכלוסין וההגירה.
ככל שההליך כבר נמשך זמן רב יותר ולכאורה התעצמה זכאות בני הזוג להכרה בקשר בניהם, כך גם נדרש כי הספק שמעלה המשיב יהיה מבוסס על ראיות מנהליות בעלות עצמה רבה יותר. ככל שהפגיעה בזכות גדולה יותר וככל שהפסקת ההליך המדורג נעשית בשלב מאוחר יותר כך גם תשתית הראיות על בסיסה התקבלה ההחלטה צריכה להיות מוצקה יותר.
כלל הוא, כי נטל השכנוע להוכחת הקשר הזוגי וכנותו רובץ לעולם לפתחם של הטוענים לקיומו של הקשר מכוחו מבקשים הם הסדרת מעמד בישראל, בבחינת "המוציא מחברו." משמדובר בהסדרת מעמדו של זר כבן זוגו של אזרח ישראלי יידרש רף גבוה יותר מן הטעם שנוהל הידועים בציבור חשוף יותר לניצול לרעה, שכן קשר זה אינו מבוסס על אקט משפטי מכונן ומזוהה על סמך מבחנים עובדתיים עמומים וגמישים יותר.
תכלית הנוהל של ההליך המדורג היא לאפשר לרשות האוכלוסין וההגירה לסנן מבין מבקשי המעמד בישראל על בסיס זוגיות, את אלה שבקשתם אינה נטועה על אדני אמת. ברור שמקום שמוכחת כנות הקשר הזוגי לכאורה, נפתח תהליך ארוך שנים, שבסופו מתקבלת החלטה להענקת מעמד בישראל לנתין זר שקשר ברית זוגיות אמיתית עם אזרח ישראלי. אם מתבררשאין בקשר כנות, נשמט הבסיס מתחת לפני הזכות לבקש מעמד בישראל
בירור כנות הקשר איננו מהלך פשוט והאמצעים העומדים לרשות המשיב אינם רבים ואין חולק, כי אין בעצם החלת ההליך המדורג ערובה לסיומו או אף למתן הארכה אוטומטית של האשר חובתו של המשיב לערוך בדיקות עדכניות שילמדו על כנות הקשר ומרכז חייםאינה מוטלת בספק וכפי שכבר הוזכר בפסיקה לא פעם "ההליך המדורג אינו מעין פס נע לפיו מרגע שעבר פלוני את שלב א' אין הוא יכול לחזור לאחור. הדבר נגזר גם מתוכנה של ההתחייבות שנטל על עצמו המשיב לקיים בחינה משמעותית ומעמיקה בראי הנסיבותשקדמו להסכמה בין הצדדים.רשות מינהלית הפועלת כנאמן הציבור חייבת לנהוג בהגינות ובסבירות, מתוך כך, לא תקבל החלטה אלא על יסוד תשתית עובדתית מלאה.